Jak zostać opiekunem klienta w banku?

przez | 13 października 2021

Awansować w bankowości można stosunkowo szybko, ponieważ instytucje te mają rozbudowaną hierarchię. Warto jednak wiedzieć, że większość osób, które pną się po szczeblach kariery, rozpoczynała swoją przygodę z pracą w banku od stanowiska opiekuna klienta. Jak można nim zostać, jakie obowiązki otrzymuje się na tym stanowisku, ile się zarabia? Sprawdziliśmy to!

Opiekun klienta w banku – wykształcenie i kompetencje

Opiekun klienta może być nazywany także doradcą oraz specjalistą ds. obsługi klienta.
Analizując oferty pracy na stronie: https://www.gowork.pl/praca/opiekun-klienta;st, zauważyć można, że na niższych stanowiskach bardzo często niewymagane jest wyższe wykształcenie. Warto jednak zaznaczyć, że sporą przewagę w procesie rekrutacji mogą mieć osoby, które ukończyły uczelnie na kierunkach, które związane są z: finansami, rachunkowością, ekonomią czy matematyką. Dodatkowo przydatne może być także ukończenie informatyki czy filologii angielskiej. Banki bardzo często organizują szkolenia dla nowych pracowników, którzy mogą nabyć na nich wymaganą, konieczną wiedzę. Wynika to z faktu, że w pracy na stanowisku opiekuna klienta wymaga się kompetencji twardych związanych głównie z wiedzą dotyczącą poszczególnych produktów oferowanych przez instytucję. Czasem wymagane bywa także doświadczenie w sprzedaży, jednak niekoniecznie związane z produktami bankowymi. Znajomość języków obcych oraz pakietu Office bardzo często jest sporym atutem.

Nie można zapominać także o tym, że doradca klienta w bankowości powinien posiadać dobrze rozwinięte zdolności interpersonalne oraz umiejętności pracy w zespole. Cechami pożądanymi są również analityczne myślenie oraz ukierunkowanie na realizuję celu.

Gdzie szukać pracy jako opiekun klienta w banku?

Znalezienie pracy na stanowisku opiekuna klienta w bankowości nie jest trudne. Poszukiwania najlepiej rozpocząć od sprawdzenia zakładki „praca” lub „kariera” na stronie wybranego banku, gdzie publikowane są informacje związane z prowadzonymi aktualnie rekrutacjami na wszystkie stanowiska. Jeżeli w danej instytucji nieposzukiwani są aktualnie opiekunowie klienta, warto wysłać „podanie o pracę”. Dodatkowo należy podkreślić, że w kwestii awansu bardzo często prowadzone są rekrutacje wewnętrzne, które mają na celu znalezienie idealnego kandydata na określone stanowisko spośród wszystkich obecnie zatrudnionych. Kolejnymi z miejsc, gdzie można szukać zatrudnienia w sektorze bankowym, są serwisy ogłoszeniowe z anonsami zawodowymi – ogólne, jak wcześniej wspomniane GoWork, jak i wyspecjalizowane pod kątem osób poszukujących zatrudnienia w finansach. Z pomocą przychodzą także social media stworzone do nawiązywania kontaktów biznesowo-zawodowych, jak i ogólnospołeczne, na których znaleźć można grupy, w których pracodawcy umieszczają zawiadomienia o wakatach.

Jakie obowiązki ma opiekun klienta w banku?

Głównym obowiązkiem opiekuna w finansach są kompleksowe doradztwo oraz obsługa klienta wszystkimi kanałami – osobiście, przez telefon, e-mailowo. Do zadań na tym stanowisku zalicza się: prowadzenie rachunków bankowych, przedstawianie oferty instytucji, sporządzanie umów oraz realizowanie opłat. Dodatkowo specjalista ds. obsługi klienta doradza klientowi w kwestii doboru najlepszego produktu bankowego oraz odpowiada na pytania związane z nim. Zachęca także do korzystania z bankowości elektronicznej. Opiekun w bankowości przyjmuje skargi, reklamacje. W zakres jego obowiązków wchodzą także realizacja targetów (konieczne jest znalezienie złotego środka pomiędzy zadowoleniem klienta a maksymalizacją zysku pracodawcy) oraz kreowanie pozytywnego wizerunku banku na zewnątrz. Praca w obsłudze klienta banku zazwyczaj jest zatrudnieniem na cały etat na podstawie umowy o pracę.

Jakie są zarobki opiekuna klienta w banku?

Opiekunowie klienta w banku dzielą się na tych, którzy zajmują się obsługą:

  • klientów indywidualnych,
  • małych i średnich  przedsiębiorstw,
  • klientów bankowości prywatnej,
  • korporacji,
  • klientów strategicznych.

Zarabiają oni średnio odpowiednio: 4.000 zł, 8.000 zł, 10.000 zł, 13.000 zł, 18.000 zł (stawki brutto). Warto podkreślić, że zazwyczaj karierę w banku rozpoczyna się jako opiekun klienta indywidualnego.

Oprócz wynagrodzenia doradcy w banku mogą liczyć na szereg pozapłacowych korzyści, takich jak np.: prywatna opieka medyczna, w tym stomatologiczna, ubezpieczenia na życie, świadczenia socjalne, dofinansowania: zajęć sportowych, wejściówek do teatrów i kin, wypoczynku czy wyprawki dla dziecka.

3 myśli nt. „Jak zostać opiekunem klienta w banku?

  1. Fabian

    Wygląda fajnie, aż się chce wysyłać CV, ale pewnie w jak każdej pracy związanej z obsługą klienta w tej pracy jest mnóstwo stresu…

    Odpowiedz
  2. Glonojad

    Trzeba mieć jednak w tym doświadczenie. Zawód może ciekawy i zarobki również ale mimo wszystko taka praca może być nie dla każdego.

    Odpowiedz
    1. Emila

      Każdy zaczynał, wiec wydaje mi się, ze na obsługę klienta detalicznego nie trzeba mieć doświadczenia, sami nauczą czego trzeba

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *